På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.

Kvalitet

For at sikre og fastholde tilfredse og loyale kunder, er det vigtigt, at du og din virksomhed har systemer, der kan måle, vurdere og følge op på jeres ydelser.

Det er et krav i Servicenormen, at du og din virksomhed har et system til opfølgning af kvalitet, og at der er udarbejdet retningslinjer for, hvordan I opnår kvalitet i jeres ydelser.

Kontrolsystem

Du og din virksomhed skal have et system til opfølgning af den aftalte kvalitet med kunden. Der stilles ikke specifikke krav til systemet, men det skal kunne kontrollere og dokumentere kvaliteten af ydelsen over for kunden og ledelsen.
For kantine- og cateringvirksomheder er det et lovgivningskrav, at der foretages egenkontrol af produkter og ydelser.

Retningslinjer for kvalitet

Retningslinjer for kvalitet skal følges i det daglige arbejde. Den beskriver, hvordan du og din virksomhed styrer de forskellige processer, der er forbundet med at levere serviceydelserne.

Retningslinjerne giver medarbejderne klare instrukser og er samtidig virksomhedens dokumentation for kvalitet i ydelserne. Retningslinjerne skal være skriftligt formuleret.

Værktøjskassen: Kvalitet
I nedenstående dokument kan du finde skabeloner til det konkrete arbejde med kvalitetskontrol, herunder håndtering af klager og kundetilfredshedsundersøgelse.
PUBLICERET: 05-10-2015 OPDATERET: 25-09-2017