På di.dk anvender vi cookies til en række forskellige formål i forbindelse med funktion, webanalyse og marketing. Klikker du videre på sitet, accepterer du, at der sættes cookies til disse formål. Du kan læse mere om cookies og fravælge brugen af dem på denne side.
Samfundsansvar er ikke bare noget, vi taler om

For os handler rengøring, catering og andre serviceydelser ikke kun om at kunne tilbyde mest muligt for færrest muligt penge. Det handler også om at tage ansvar for dem, som udfører arbejdet og for det samfund, vi alle er en del af.

Derfor har vi i Servicebranchens Arbejdsgiverforening etableret Servicenormen. Servicenormen er en række etiske og praktiske krav, som vi stiller til vores medlemsvirksomheder. Vi kræver for eksempel, at vores medlemmer sikrer ordnede forhold hos deres underleverandører og at de tager ansvar for både arbejdsmiljø og miljøet generelt. 

Så vælger du en leverandør, som lever op til Servicenormen, vælger du samtidig en leverandør, som leverer kvalitet og garanti for rene linjer.

Se alle servicevirksomheder, som lever op til Servicenormen her

Servicenormen
Servicenormen er et værktøj som skal bruges til at dokumentere, at virksomheden tager ansvar.
Servicenormen kræver dokumentation for de krav, I stiller til jeres underleverandører. Det skal sikre gennemsigtighed og ordentlighed i alle virksomhedens led. Virksomhederne viser allerede en stor indsats for at imødekomme de krav der stilles til virksomheden i forbindelse med Servicenormen.

Det er Dansk Standard som løbende kontrollerer om vi overholder de retningslinjer som er sat for at man kan være med i Servicenormen

Du kan læse mere om Servicenormen og finde forskellige redskaber til at opfylde kravene på hjemmesiden her
Læs om medlemskab af SBA
Bestil SBA nyhedsbrevet